STEM; Science, Technology, Engineering, Math
Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarının birlikte ele alınarak bütünleşmiş bir şekilde eğitiminin verilmesidir. Bu yaklaşımda amaç bu disiplinlerin birbiriyle ilişkilerinin ele alınarak daha kalıcı ve etkili öğretimin gerçekleşmesidir.
Bir başka deyişle STEM çalışmalarında belirlenen konu çerçevesinde çocukların aktif olarak katılımları ve öğretmen rehberliğinde bir eğitim programı içerisinde gerçekleştirilen etkinlikler yer alır.
STEM etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin, planlama yapma, grupla beraber hareket edebilme, keşfetme, fikirleri paylaşma gibi becerileri gelişmektedir. Bunun yanısıra STEM çalışmaları bilimsel düşünme becerileri gelişmiş, araştıran, sorgulayan günlük yaşantı içerisinde yer alan rolleri canlandıran, neden sonuç ilişkisi kurabilen, algı, bellek ve problem çözme becerileri gelişmiş bireylerin yetişmesinde son derece etkili olmaktadır.
STEM Çalışmaları çocukların;
Bilimsel Düşünme becerilerini,
Araştırma ve gözlem yapma becerilerini,
Problem çözme becerilerini,
Sosyal becerilerini
Eleştirel düşünme becerilerini,
Soru sorma, seçme, planlama, inceleme, araştırma yapma becerilerini ve
Yaratıcılıklarını geliştirir.
Bilimsel çalışma alışkanlığını kazandırır.
Bazı konuların nedenlerini daha iyi görmelerine yardımcı olur.
Günlük yaşamda evde ve okulda edindiği bilgileri kullanmayı sağlar.
Grupla birlikte çalışmalarını ve işbirlikli öğrenme ve diğer aktif öğrenme etkinliklerine katılımını artırır.
Zihinsel gelişimin kapsamında yer alan bilgi ve becerilerin yanı sıra duygusal, ahlaki ve estetik duyguların da gelişimi destekler