Kütüphane saatlerimiz ile öğrencilerimize erken çocukluk döneminde kitaplara erişimin önemi hissettiririz. Çocuklukta başlayacak olan okuma farkındalığı ile öğrencilerimizin ileri yaşamlarında okuma sevgisini ve alışkanlığını kazanmaları hedeflenmektedir.
100. gün etkinliğindeki temel hedef; çocukların matematiği, matematik dilini ve kavramlarını uygulayarak öğrenmesini ve öğrendikleri bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktır. Okulun ilk gününden 100. güne kadar öğrencilerimiz birerli, ikişerli, beşerli ve onarlı ritmik sayma aktiviteleri yaparak matematik becerilerinin en önemli temelini oluşturmaya başlar. Aynı zamanda da önce, sonra, dün, bugün, yarın gibi zaman kavramlarını pekiştirirler. Çocuklar, 100 gün boyunca sınıfta 100 nesneden oluşan bir koleksiyon, pano veya tasarım hazırlayarak etkinliği eğlenceli hale getirir ve somutlaştırırlar.
Belirli gün ve haftalar kapsamında; Hayvanları Koruma Günü, Yerli Malı ve Tutum Haftası, Dünya Günü, Orman Haftası, Bilim ve Teknoloji Haftası, Dünya Tiyatrolar Günü ve Dünya Kitap Günü etkinlikleri programımızda çocuklarımızın yaşayarak öğrenebilmesine olanak tanıyan öğretim yöntem ve teknikleriyle, disiplinler arası bütünleştirilmiş şekilde uygulanmaktadır. Okul öncesi dönemde öğrencilerimizin gelecekte bu değerlere sahip çıkması için altyapı oluşturmak ve farkındalık yaratmak temel hedefimizdir.
Doğal hayatı korumayı ve geliştirmeyi yaşam biçimi haline getirmiş olan Gelişim Koleji, 1999 yılında Eco-School projesine üye olmuştur. 1999 yılından beri ağaçlandırma, çevre temizliği, küresel ısınma ve iklim değişikliği, sağlıklı beslenme, toprak, su, Akdeniz Foklarını koruma gibi birçok alanda öğrencilerimiz aktif şekilde çalışmışlardır. Ülkemizin ve dünyanın çevre sorunlarına dikkat çekmiş ve bu sorunların azalmasına katkıda bulunmuşlardır.
Gezilerimiz o ay ele alınan belirli gün ve haftalar, milli bayramlar, anma günleri, projelerimiz, hedeflenen beceriler ve kazanımlar düşünülerek planlanmaktadır. Gezi öncesi ve sonrası yapılacak etkinliklerin içerikleri gezi ile bütünleşik olup, yapılan geziler eğitim-öğretim programını desteklemektedir. Gezide öğrencilerimiz grupla beraber hareket etmeyi, bir sanat eseri veya tarihi eser incelerken nasıl davranması ve nelere dikkat etmesi gerektiğini, farklı bakış açılarını fark edebilmeyi, dikkatini odaklayabilmeyi ve çoklu yönergeyi uygulayabilmeyi öğrenirler.
“ Günün şefleri” adlı uygulama sürecini; sınıf listesinden iki öğrencinin belirlenip sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı öğünlerinde diğer sınıf arkadaşlarına yardım etmesi oluşturur. Her gün farklı iki öğrenci günün şefi olur. Program sürecindeki amaç; öğrencilerin günlük yaşamdaki sorumluluklarını benimsemeleri ve arkadaşlarına gönüllülükle yardım etmeleridir. Öğrencilerimizin sorumluluk ve yardımlaşma kavramını benimsemelerinin yanında kendi hayatlarına transfer etmeleri; değer eğitimi sürecine de destek olmaktadır.
Masallar çocukların farklı bir dünyaya açılan kapılarıdır. Hem hayalleri hem hayatın gerçeklerini masallar ile öğrenirler. Çocukların hayal güçleri ve sosyal duygusal yönleri masal etkinlikleriyle büyük oranda gelişme gösterir. Amacımız; masallar sayesinde çocuklarımıza yorumlama ve muhakeme becerilerini kazandırmak, dikkat sürelerini arttırmak ve yaşantıları boyunca iyi bir dinleyici olabilmelerini sağlamaktır.
Seçtiğimiz masallarla öğrencilerimizin kelime dağarcığının ve hayal güçlerinin gelişmesini hedeflemekle beraber, yaşadığı problemlere çözüm üretebilmelerine, olay sıralama ve olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurmalarına katkı sağlamaktayız.
Masal dinlemek; çocukların yaşları büyüdükçe kitaplara olan ilgisinin artmasına ve kitap sevgisi kazanmasına yardımcı olmaktadır.
Masal eğitimi ile öğrencilerimizde kendini gerçekleştirme, sosyalleşme, dil gelişimi, toplumun değer yargılarıyla bütünleşme, çevreye ve başkalarına karşı duyarlı ve dürüst bireyler olma gibi konularda bilişsel ve psiko-sosyal gelişimlerine katkı sağlamayı hedeflemekteyiz. Bu yüzden masal eğitimi okulumuzun vazgeçilmez bir parçasıdır.
Mutfak etkinlikleri günü şefleri rutinimizle oldukça örtüşmektedir. Mutfak günlük hayatın bir parçasıdır ve çok keyifli bir günlük yaşam becerisi atölyesidir. Öğrencilerimiz mutfak etkinlikleriyle; el göz koordinasyonu, sıralama, kavram bilgisi, ince motor becerisi, sıralı olayların takibi ve sürdürülebilir dikkat alanlarında becerilerini geliştirirler. En önemlisi bunu eğlenerek yapar ve sonrasında takım olarak ortaya çıkardıkları ürünleri afiyetle yerler.
Okul kardeşliği Gelişim Koleji’nde kuruluşundan bu yana uygulanmaya devam edilen ve okul kültürünün oluşmasında ve nesilden nesle aktarımında rol alan önemli bir uygulamadır. Okul kardeşliği, öğrencilerimizin birbirlerini fark etmelerini, birbirlerine büyük küçük demeden yardımcı olmalarını, güzel ilişkiler kurup bu ilişkileri sürdürmelerini hedeflemektedir. Ortak bir ürün ortaya çıkarma, akademik olarak rehberlik etme, birbirine oyun öğretme gibi yapılandırılmış etkinliklerin yanı sıra; sohbet saati, oyun saati, teneffüslerde birlikte vakit geçirme gibi yapılandırılmamış paylaşımlar da yapmaları sağlanmaktadır.
Gelişim kolejinde sahne sanatları olmazsa olmazımızdır. Öğrencilerimiz anasınıfında ufak ufak sahneyi deneyimlemeye başlar, ilkokul ve ortaokul süreçlerinde birçok kez tiyatro, dans, müzikal, oratoryo, koro gibi görevlerle performanslarını sergilerler. Okul öncesi öğrencilerimiz düzenlediğimiz gezilerde ve okula davet ettiğimiz tiyatro oyunlarını izleyerek etkin dinlemene becerilerini geliştirirler, bir tiyatro, bale, konser, opera nasıl izlenir öğrenirler ve sahne sanatlarına karşı bir merak ve istek geliştirirler.
Ele aldığımız kazanımlar ve hedeflediğimiz beceriler doğrultusunda işlediğimiz dersleri şenlikler ile birleştiriyoruz. Bu sayede bilginin kalıcılığının artması ve uzun süreli belleğe yerleşmesi çok daha kolay oluyor. Öğrencilerimiz teoride öğrendikleri bilgilerin uygulamasını görüp deneyimleme fırsatı buluyorlar. Bu şekilde işlem öncesi dönemdeki ve somut işlem dönemindeki çocuklar kavramları somutlaştırarak öğreniyorlar.
Her projenin sonunda işlenen proje kapsamında öğrendiğimiz konuları pekiştirmek ve eğlenerek, oyunlar oynayarak temanın bitimini renklendirdiğimiz partilerimiz öğrencilerimizin öğrendikleri bilgilerin kalıcılığını arttırmaktadır. Disiplinler arası organize edilen tema sonu etkinliğinde öğrencilerimiz; sanat, spor, müzik, İngilizce gibi farklı disiplinlerde etkinlikler yaparak projelerini sonlandırır ve yeni projeye merhaba derler.
Okul öncesi öğrencilerimiz; 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenlerine aktif olarak katılırlar. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramında, diğer bayramlarda ve önemli günlerde büyük abla ve ağabeyleriyle bu coşkularını paylaşırlar.
Aralık ayının gelmesiyle yeni yıl coşkusunun hakim olduğu okulumuzda öğrencilerimiz takvimlerindeki rakamları her gün keserek yeni yıl partisi için gün saymaya başlamaktadır. Büyük gün geldiğinde tasarladıkları kostümleri giyerek parti alanında; eşli ve grup oyunları oynayarak yeni yıl sevinçlerini arkadaşları ile paylaşırlar. Hareketli müzik eşliğinde oluşturdukları koreografilerini zumba dansıyla sergileyip yağan kar taneciklerinin altında yeni yıl sevincini doyasıya yaşarlar. Yeni yıl dileklerini tutarak pastalarını keserler. Yeni yıl için her biri kendisine hedef koyar ve bunu arkadaşlarıyla paylaşırlar.