Türkçe yi doğru etkili ve güzel kullanmaları, okumaları, anlamaları, düşünebilmeleri, kendi cümleleriyle çıkarımlar yapabilmeleri , konuyla ilgili anahtar kavram ve sözcükleri fark edebilmeleri, öğrendikleri bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirebilmeleri, örnekler verebilmeleri, resimlerden, dinlediklerinden anladıklarını ifade edebilmeleri, yaratıcı metinler oluşturabilmeleri , farklı bakış açıları oluşturabilmelerini sağlayacak yöntem ve stratejiler kullanılır. İşbirlikli çalışma gruplarında bilgiler yapılandırılır, farklı görüşlere saygı öğrenilir. Grup ürünleriyle beraber iş yapabilme, takım olabilmeyi ve öğrenmeyi öğrenmeleri sağlanır.
Konuyla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme , benzerlik ve farklılıkları bulabilme verilerden hareketle grafikler oluşturabilme, grafikleri yorumlayabilme, eleştirel düşünme, yorum yapabilme , öğrendiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler üretebilme örnek verebilme günlük yaşamla ilişkilendirebilme, kanıtlayabilme ve yaratıcı fikirler oluşturabilme hedefleri hayata geçirilir. Öğrencilerin bilimsel düşünme ve çalışma becerileri geliştirilir.Tüm dersler tam donanımlı laboratuar ortamında uygulanır. Fen bilimlerinin tüm bileşen disiplinlerinin fark edilmesi sağlanır.
Matematik dersinde analitik düşünce geliştirilir.Konuların somutlaştırılması, günlük yaşamla ilişkilendirilmesi ve örneklerin bulunması çok önemlidir.Kavramların mantığı üzerinde düşündürülür. Veriler şekil veya şemalar yorumlanarak, konuyla ilgili soru–problem oluşturulur. Böylece problem çözme mantığı geliştirilir.
Uygulanan yöntemlerde neden- sonuç ilişkisi kurabilmeleri , benzerlik farklılıkları bulabilmeleri, önceki öğrenmelerin transfer edilmesi amaçlanır . Soruları çözerken çağrışım , benzerlik , YORUM ve TRANSFERE yer verilir.
Yeni öğrenilen bilgilerle, önce öğrenilen bilgiler arasında bağlantı kurulması,öğrenilen bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirilmesi, anahtar kavramların anlaşılmasına öncelik verilmesi, konunun “öğrencinin kendi cümleleriyle “ yazılı veya sözel olarak özetlemesinin sağlanması.
Coğrafi olayları oluş, dağılış, ve sonuç ilişkisi içinde öğrenmeye çalışılması, verilere göre grafik oluşturma veya grafikleri yorumlayabilmesi, farklı kültür ve oluşumları fark edebilmesi sorgulayabilmesi, neden sonuç ilişkileri kurabilmesi ve çıkarımlar yapabilmesi , düşüncelerini destekleyen kanıtlar , veriler, örnekler sunabilmesi, araştırma yapabilmesi, araştırmalardan alıntı kuralları çerçevesinde yaralanabilmesi, konular arasında bağlantı kurarak , farklı konuların birbirleriyle ortak yanlarını bulmaya çalışılması, tarihsel olayların kronolojik akışta toplumların etkilendikleri alanların sorgulanması , görsellerden , projelerden , senaryolardan yararlanılarak, öğrencilerin merak ederek, istekle katılımları sağlanarak öğrenilmesi amaçlanır. Diğer derslerle disiplinler arası bir etkileşimle bilgilerin transferi sağlanır.
Gelişim Koleji'nde, Avrupa standartlarında bir dil eğitimi programı uygulanır. İngilizce tüm dünyanın ortak iletişim dilidir. Tüm ülkelerdeki insanlarla iletişim kurma becerisi kazanabilmek, onları yurtdışında ve yurtiçinde girecekleri üst düzey akademik sınavlara hazırlamak, okuma, anlama ve yazma becerilerinin yanında, İngilizce düşünmek ve İngilizce'yi akıcı konuşmalarını sağlamak birincil hedeftir. Okul, bu konudaki başarısını mezunlarının yaşamlarının tüm alanlarında Türkçe’yi ve İngilizce’yi etkin bir iletişim aracı olarak kullanma becerilerinin yanında her yıl her düzeyde yapılan Cambridge Üniversitesi Dil Sınavları’nın sonuçlarıyla kanıtlanmıştır.
İkinci yabancı dil eğitimine İngilizce konuşma, okuma, anlama ve yazılı anlatım beceri alanlarında temel bir yapı oluşturulduktan sonra başlanılmaktadır. Almanca ve İtalyanca* ikinci yabancı dil olarak öğretilmektedir. Tüm yaş düzeylerinde; öğrencilerin en az iki yabancı dili bilen bireyler olarak yaşamda yerlerini alabilmeleri için yaratıcı yöntemler, öğrenci merkezli ve yapılandırıcı eğitim (consructivist) yaklaşımları benimsemiştir. Bu hedeflere ulaşmada akıllı sınıflar, bilgisayar destekli eğitime uygun laboratuarlar gibi çağdaş teknolojiye uygun eğitim ortamları kullanılır.
Öğrenciler, dil becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla;
*İzmir İtalya’nın yurt dışı ticareti konusunda İtalya dışındaki pilot ili seçilmiştir.İtalya Konsolosu ile yapılan işbirliği ile İtalyanca hedef dil seçilmiştir.
Müzik eğitiminde hedef;
Ulusal müziği benimseyen,
Dünya müzik anlayışına açık,
Müzik etkinliklerine istekle katılan,
Müzik sevgisi ve bilgisi olan, yaratıcı bireyler yetiştirmektir.
Bu hedeflere ulaşmak için Gelişim Kolejinde müzik, drama ve dansın birleşimi olan Orff Pedagojisi uygulanır. Öğretmenlerimiz, Avusturya Orff Enstitüsü'nden her yıl düzenli olarak gelen eğitim danışmanlarınca gerçekleştirilen uygulamalı atölye çalışmalarıyla yetkinliklerini bütünlerken , Gelişim Çocukları ritm çalgılarını ve vücutlarını kullanarak doğaçlama olarak müzik yapmayı, ritm duygularını ve yaratıcıklıklarını geliştirmeyi öğrenirler.
Gelişim öğrencisi beden eğitimiyle kendisini daha yakından tanır, gücünü ve kapasitesini keşfeder, özgüven duygusunu tazeler. Gelişim Koleji'nde beden eğitimi dersi kapsamındaki tüm etkinlikler, öğrencilerin önce iyi bir sporcu, ardından herhangi bir spor dalıyla ilgilenmeyi yaşam biçimine dönüştürmüş bireyler haline getirmeyi hedefler. Öğrencilerin centilmence yarışmalarını, birlik ve beraberlik ruhu kazanmalarını ve sportif başarılarının yardımıyla hayatın zorluklarının üstesinden gelebilmeyi öğrenmelerini destekler. Gelişim öğrencileri bugün, basketbol, atletizm ve jimnastik dallarında kazandıkları çeşitli derecelerle, Türkiye'nin ve Gelişim ailesinin gururudur.
PLASTİK SANATLAR
· Gelişim Koleji’nde her öğrencinin ;
· Sanatın yaşamdaki önemini ve gerekliliğini kavrayan,
· Estetik duyarlılığı gelişmiş, sanata ve sanatçıya değer veren,
· Taklit ve niteliksiz eserlerden uzak duran,
· Sanata ve sanat olaylarına ilgi duyan ve izleyen,
· İnsanlığın kültür, sanat, birikim ve değerlerini benimseyen, önemini kavrayan,
· Duygu ve düşüncelerini sanat yoluyla ifade ederek yaratıcılığa dönüştüren,
insanlar olarak yetişmelerini sağlayan bir plastik sanatlar programı uygulanır.
Günümüz dünyasında iyi kararlar verebilmek ve kararlara katılabilmek için, her bireyin genel ve teknolojik anlamda gerekli donanımları olması gereklidir. Bugün bu donanım, geleneksel akademik okuma, yazma ve sayısal beceriler kadar gereklidir.
Gelişim Kolejinde bilgisayar dersi ile her sene bir önceki sene öğretilen becerilerin arttırılmasını hedeflenirken, öğrenilen becerileri uygulamak, tekrar etmek ve iyileştirmek için de ayrıca zaman vermektedir. Küçük sınıflarda daha çok beceri alımı üzerinde yoğunlaşılır. Öğrencilerin temel becerileri geliştikçe soyut kavramları daha iyi tanıyıp sorun çözme becerilerine doğru ilerlerler. Bilgisayar dersiyle diğer derslerinde de nasıl daha verimli olabileceklerini öğrenirler.
Bilgisayar eğitiminin sonunda öğrencilerin teknolojiyi akademik ve gerçek hayatlarında nasıl kullanacaklarına dair yeterli birikimleri olması hedeflenir.
Öğrencilerin gelecekte mutlu ve başarılı bireyler olarak görmek Gelişim Koleji’ndeki tüm eğitimcilerin ortak dileğidir.Bunun yolu , onlara çok küçük yaşlardan itibaren hedef belirleme, iletişim becerileri, yeteneklerinin farkına gibi günlük hayatlarında kullanacakları çeşitli sosyal becerileri kazandırmaktan geçer. Rehberlik derslerinde, sınıf içinde doğal tartışma ortamları ,meeting time ‘larda ve her hafta uygulanan assembly saatinde bu amaca hizmet eden, çeşitli oyun, drama gibi etkinlikler yoluyla , öğrencilere konuyla ilgili farkındalık kazandırılmaya çalışılır. Öğrenciler bu etkinlikler içinde yer alarak günlük hayatlarında gereksinimleri olacak bu becerilerin ilk adımlarını atarlar.
BSÇ (Ben Sorun Çözerim) Programı Prof. Dr. Selahattin Öğülmüş tarafında uyarlanmış bilişsel yaklaşıma dayalı bir “Kişilerarası Bilişsel Sorun Çözme Programı”dır. BSÇ çocuklara sorunlarla baş etmeyi ve sorunları değerlendirmeyi öğrenmeleri için pratik bir yaklaşım sunmaktadır.
Temel BSÇ kavramları çocukların yalnızca başkalarının duygularını öğrenmelerini ve tanımalarını değil, aynı zamanda başkalarını duygularını etkileme yollarını öğretmektedir.
AMAÇ:
Çocuklara “insanlardan kaynaklanan” sorunları önleyecek ve ortaya çıkan sorunları çözebilmelerine yardım edecek düşünme becerilerini öğretmektir. Bu program çocuklara, çatışma ya da başka bir sorun çıktığında ne yapacaklarını söylemez; çocuklara sorunlar üzerinde düşünmeyi ve sorunlarla ilgili kendi düşüncelerini dile getirmeyi öğretir.
VURGULANAN NOKTALAR:
Çocuklara NE düşüneceklerini değil, NASIL düşüneceklerini öğretir.
Çocukların kendi başlarına düşünmeleri için yol gösterir.
Çocuklara kendi düşüncelerini nasıl değerlendireceklerini öğretir.
Çocukları, sorunlara kendi başlarına olabildiğince çok sayıda çözüm yolu düşünmeye özendirir.
İÇERİK: (BSÇ programı temel 2 bölümden oluşmaktadır.)
Sorun Çözmek İçin Gereken Ön-Beceriler
Sorun çözebilmek için gereken sözcük dağarcığını öğrenme
Kendisinin ve başkalarının duygularını tanıma
Diğer kişilerin bakış açılarını dikkate alma
Sorun Çözme Becerileri
Birden fazla çözüm yolu düşünme
Her çözüm yolunun olası sonuçlarını dikkate alma
Hangi çözüm yolunun seçileceğine karar verme
Programın ilk aşamasında öğretilen sözcük dağarcığı, çocuklarda sorun çözücü düşünce biçiminin gelişmesi için kritik bir rol oynamaktadır. Diğer dersler, çocukların hem kendilerinin hem başkalarının duygularını tanımalarına, birisinin ne hissettiğini öğrenmenin birden fazla yolu olduğunu (görerek, dinleyerek veya sorarak ) anlamalarına ve aynı şey hakkında farklı kişilerin farklı şeyler hissedebileceklerini kavramalarına yardım etmektedir.
YÖNTEM:
Sorun Çözme Becerileri, çocuklara oyunlar, öyküler ve kuklalar kullanılarak ve rol oynama yöntemleri öğretilir.
Becerilerin,gerçek yaşam durumlarında nasıl kullanılabileceğine ilişkin yol gösterilir.
SONUÇ:
Bu programla ilgili geline nokta; öğrenciler program uygulandıktan sonra, yaşadığı sıkıntılı durumlarda çok daha rahat düşüncelerini,duygularını dile getirmekte,karşısındaki kişinin duygularını daha iyi anlamakta ve çok daha fazla çözüm yolu üretebilmektedir. Öğretmenler ise, bu gibi durumlarda öğrenciye yaklaşımlarıyla ilgili farkı stratejiler öğrenmektedirler.