EĞİTİM MİSYONUMUZ
GELİŞİM KOLEJİ, öğrencilerine, dürüstlük, sorumluluk, problem çözme, iletişim becerileri, farlılıklara saygı, girişimcilik, işbirliği, eleştirel ve yaratıcı düşünce, kararlılık gibi "liderlik" için gereken beceri ve tutumların kazandırılmasına yönelik çalışmalar yapar.
Tüm öğrencilerin gerek akademik, gerekse kişilik gelişimlerini en üst düzeye taşımak, onları inanılmaz bir hızla değişen çağımız gereksinimlerine donanınmlı kılmak, Gelişim Koleji'nin vazgeçilmez varoluş gerçeğidir.
İLKELERİMİZ
GELİŞİM VİZYONU, YARINI BUGÜNDEN YARATMAYI HEDEFLER.
Bilgi çağını yaşayan tüm dünyada, düşünen, anlayan, yorumlayan, bilgi üreten, sorun çözen ve bilimsel düşünen bireyler yetiştirmek eğitimin temel amacı olmustur.
Bu amaçla;
DEĞİŞEN DÜNYA KOŞULLARINA UYUM SAĞLAYARAK ÖĞRENCİLERİMİZİ GELECEĞİN DÜNYASINA İYİ HAZIRLAMAMIZ GEREK…
“OKUL, GENÇ BEYİNLERE İNSANLIĞA SAYGIYI; ULUS VE ÜLKEYE SEVGİYİ; BAĞIMSIZLIK ONURUNU ÖĞRETİR.”
M. KEMAL ATATÜRK
GELİŞİM KOLEJİ, öğrencilerini bir yandan hızla değişen dünyada yaşamaya ve çalışmaya hazırlarken diğer yandan; Atatürk İlkeleri doğrultusunda kendi kültürünü tanıması, ülkesini sevmesi ve bundan gurur duymasını amaçlar.
BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK NOKTASI, YAPTIKLARI İSE KENDİLERİNİ YÜREKTEN ADAMALARIDIR.
GELİŞİM KOLEJİ için, öğrencilerin öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmeleri, kendilerini tanımaları, üniversite hazırlık aşamasına kadar yönelimlerini doğru saptayabilmeleri ve kendilerini geliştirebilmeleri, gelecekte meslek seçimi ve seçtikleri meslekte mutlu olabilmeleri, kısaca yaşam basarıları çok önemlidir.
Gelişim Koleji, eğitim kurumu olma bilinciyle yetiştireceği toplum üyelerinin okul ortamındaki kazanımlarını gerçek yasama aktarabilmeleri için hazırladığı geniş kapsamlı bir program uygular.
GELİŞİM KOLEJİ EĞİTİM PROGRAMI, ÖĞRENME SÜRECİNİ ETKİN KILAN, ARAŞTIRMAYA DÖNÜK, ELEŞTIREL VE YARATICI DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİREN ÖĞRENCİ MERKEZLİ BİR PROGRAMDIR.
Bu program öğrencilerin;
· Çağa ve getireceklerine uyumlu, yetenekli, yaratıcı, öz saygısı yüksek ve başarılı bireyler olarak yetişmelerini sağlar,
· Anaokulundan başlayarak, 12. sınıfa kadar tüm gelişim aşamalarını izleyerek üniversite hazırlık sürecini yakından takip eder,
· Akademik ve sosyal alanlarda üst düzeye taşınabilmesini amaçlar, süreç içinde sistematik olarak takip eder, rehberlik yapar,
· İlgi, yetenek ve yeterliliklerinin farkında olabilmeleri ve böylece kendilerini tanıyabilmelerini amaçlar,
· Eksik veya güçlü yönlerini keşfedip, bu yönlerini geliştirmeye yönelik seçenekleri değerlendirmelerini sağlar.
Gelişim Koleji akademik ve sosyal alanlardaki başarılarıyla, sahip oldukları değerlerle farklılıklarını her zaman her yerde hissettiren öğrencileriyle gurur duymaktadır.
GELİŞİM KOLEJİ YÜKSEK STANDARTLARDA BİR DİL EGİTİMİNİ HEDEFLER
Gelişim Koleji Yüksek standartlarda bir dil eğtimini hedefler, bu doğrultuda çalışmalarını anaokulundan itibaren giderek artan bir yoğunlukta gerçekleştirir. Zorunlu 2. yabancı dilin ağırlıklı olarak uygulandığı okulumuzda, uluslararası organizasyonlara, projelere katılım ve ev sahipliğiyle dilin etkin biçimde kullanımı amaçlanır. AB Genel Eğitim SOKRATES Programı çerçevesinde uygulanan COMENIUS 1 (Okul Ortakları) kapsamında öğrencilerimiz kendi yaşıtları ile ortak uluslar arası projeler hazırlamaktadırlar.
GELİŞİM KOLEJİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ BENİMSENMİŞTİR.
Gelişim Koleji, öğrencilerine kendi kültürlerine saygı, sevgi ve bağlılığı işlerken farklı kültürlere ve bireylere de hoşgörülü ve saygıyla yaklaşabilmelerini de hedefler. Bunun için ulusal ve uluslararası programları kapsayan çalışmalara imza atarlar. Bu amaçla öğrenciler yaratıcılık, hareket ve sosyal hizmet programı olan CAS çalışmalarını başarıyla yürütüyorlar.
İYİ BİR EĞİTİMİN TEMELİ DEĞİŞİM VE GELİŞİME AÇIK, ÖĞRENEN ÖĞRETMENLERDİR.
GELİŞİM KOLEJİ ÖĞRETMENLERİ, 1996 yılından bu yana sürekli olarak eğitim seminerleri, öğrenci merkezliöğretim yöntemleri, yaratıcılık eğitimi, soru stratejileri, ölçme değerlendirme ve kişisel gelişim programlarına katılırlar.
Bu çalışmalar, yurt içinden ve yurt dışından öğretim görevlileri ve uzman danışmanlar tarafından uygulamalı yürütülür. Okulun hedeflerini başarıyla gerçekleştiren Türk ve Yabancı uyruklu öğretmenler akademik yeterliliklerinin yanında;
· Öğrencisini öğrenen öğretmenlerdir,
· Öğrencilerini akademik ve sosyal alanlarda üst düzeye taşımak için planlanan çalışmaları hayata geçirirler,
· Değişime açık, vizyonuyla öğrencilere model olabilecek nitelikleri taşırlar,
· Eleştirel bakış açısı kazandıran iyi bir iletişimci olma özelliği gösterirler.