Gelişim Koleji vizyonu ile doğru orantılı olarak çalışan rehberlik birimi, mutlu ve başarılı bireyler yetiştirmek için; her türlü çalışmada öğrenciyi merkez alan ve destekleyen, yaşadığı durumlarla ilgili yönlendirmelerde öğrencinin kendi kendine yeterli düzeye gelmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
Bu hedefler “Gelişim Öğrenci Profili' yle paralel bir çizgidedir. Buna göre, Gelişim öğrencisi;
* Güçlü - zayıf yönlerinin ve kendi yeteneklerinin farkında olan ve kendini tüm özellikleriyle kabul eden,
* Akademik ve sosyal gelişim ile ilgili kararlar alıp, planlar yapabilen ve bunu hayata geçirmeye çalışan,
* Sorumluluk duygusu gelişmiş,
* Problem durumlar karşısında çözüme yönelik uzlaşmacı tavır sergileyebilen,
* Etkili iletişim becerilerine sahip,
* Kültürel ve evrensel değerleri sahiplenen ve çevresine duyarlı bireylerdir.
1. ÖĞRENCİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
* Öğrencilerimizi kendi cümleleriyle ve anne babalarının gözünden tanıyabilmek amacıyla dönemin başında öğrenci tanıma formları uygulanmakta ve rehberlik tarafından arşivlenmektedir.
* Öğrencilerin duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimleri rehber öğretmen gözlemi, bireysel görüşmeler, öğretmen geribildirimleri, ders gözlemleri ve veli paylaşımlarıyla takip edilir, yapılan uygulamalar değerlendirilerek rapor ve kayıtlar tutulur.
* Bunun yanı sıra öğrencinin ilgi ve yetenekleri, duygusal süreçleri, gerekli durumda bilişsel becerileri, ders çalışma dinamikleri ve öğrenme stilleri çeşitli test ve envanterler kullanılarak belirlenir. Buradaki temel amaç, tespit edilen becerilerin desteklenerek geliştirilmesidir. Dokuz Tip Mizaç Modeli, Öğrenme Stilleri Envanteri, Gelişim Koleji Öğrenci Profili, temel yol haritamızı oluşturan enstrümanlardır.
*Bilişsel becerilerin desteklenmesinde Dr.Mel Levine’in Sekiz Nörogelişimsel Alan başlıkları üzerinden değerlendirmeler yapılarak, söz konusu alanla ilgili geliştirici çalışmalardan yararlanılır.
* Bireysel görüşmelerde ve grup çalışmalarında ağırlıklı olarak Çözüm Odaklı Görüşme Teknikleri, Yaratıcı Drama, Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlar, Aile Danışmanlığı ve Arabuluculuk Yaklaşımları ve diğer gerekli teknikler eklektik olarak kullanılmaktadır.
* Okulda tüm öğrenciler arasında birlik-beraberlik, sevgi-saygı değerlerini oturtmak için “Okul Kardeşliği Uygulaması” yapılmaktadır. Farklı sınıf düzeylerindeki öğrenciler birbiriyle eşleştirilerek, başlangıç olarak rehberlik tarafından belirlenen etkinliklerle öğrenciler tanışır ve kaynaşırlar. Amaç yılın devamında hepimiz kardeşiz kültürünü kazanarak her yaş grubunun birbirlerine empatiyle yaklaşması ve destek olmasıdır
* Demokrasinin benimsendiği bir toplumda bu anlayışın oturmasının temeli ailede başlar, okullarda devam eder. Gelişim Koleji’nde her yıl yapılan “Öğrenci Birliği Seçimleri” bu anlayışı içselleştirmelerinde bir araçtır. Seçimler, demokratik ve coşkulu bir ortam içerisinde gerçekleşir. Seçimlerin sonucunda o yılın öğrenci birliği yıllık plan dahilinde çalışmalarını organize eder. Öğrenci birliği çeşitli yardım kuruluşlarına destek, okulda yapılan yılbaşı partisi, öğretmenler günü kutlaması gibi çeşitli organizasyonlara öncülük eder.
Seminer Çalışmaları
“Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Test Çözme Teknikleri, İletişim Becerileri, Olumlu Akran İlişkileri, Hedef Belirleme, Ergenlik Dönemi Gelişimi ” gibi konularda ve öğrencilerin ihtiyacına yönelik her tür konuda rehberlik öğretmenler veya uzman konuklarca seminerler gerçekleştirilmektedir.
2. VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
a- Veli Görüşmeleri
Okulda yapılan gözlemler, uygulanan envanter ve öğrencinin akademik - sosyal gelişimi ile ilgili bilgi vermek amacıyla veya ailenin evdeki gözlemlerini rehberlik servisiyle paylaşması amacıyla, randevulu veli görüşmeleri yapılmaktadır. “Okul-aile–öğrenci üçgeni arasındaki iletişim kanallarının açık olması, öğrencinin değişimi ve gelişimini sağlamada en önemli unsurlardan biridir.” anlayışı bu görüşmelerin temel dayanağını oluşturmaktadır.
b- Bültenler
Velilerden gelen gereksinimlere paralel olarak veya gerçekleştirilen eğitim seminerleri ile ilgili bilgiler araştırılarak ve derlenerek aylık bültenler halinde yayınlanır.
c-Seminerler
Yıl içinde gerek anne babalardan gelen talepler, gerek rehberlik biriminin saptadığı konularda uzman konukların da katılımıyla, çocukluk, ergenlik dönemi içerisinde yaşanan problem durumlar ve gelişim dönemleri ilgili bilgilendirilmeler yapılmakta ve çözüm yolları konusunda önerilerde bulunulmaktadır.
3. ÖĞRETMENE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
a- Eğitim Seminerleri
Gelişim Koleji’nde yılın çeşitli dönemlerinde tüm öğretmen kadrosunun katılımıyla, alanında uzman olan kişilerin önderliğinde, eğitimdeki en yeni yöntem, analiz ve teknikleri takip eden öğretmenler, değişen çağa uyumlarını gerçekleştirmekte, kendilerini geliştirmekte ve bunu öğrencilerine yansıtılabilmektedirler.
Dokuz tip mizaç modeli yaklaşımı; öğrencilerle birlikte öğretmenlerimizi tanımada, eğitsel rehberlik için yol haritası oluşturmada, öğretmen mizacının sınıfı iklimine etkisini anlamlandırmada ve doğru yönetmede etkin olarak kullanılmakta ve eğitimleri düzenli aralıklarla tekrarlanmaktadır.