Gelişim Koleji Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü, her alanda önleyici, destekleyici, süreç yönelimli psikolojik danışmanlık hizmetlerini benimser. Her gencin çok yönlü bireyler olarak yetiştirilmesini hedefleyen ve bu hedef doğrultusunda çalışmalarını planlayan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi; lise hayatı boyunca kesintisiz olarak Kariyer Yolculuğu Projesi çalışmalarına devam etmektedir.
Çalışma Alanlarımız;
Akademik açıdan; amacımız her öğrencinin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, kendilerini mutlu edecek profesyonel bir kariyer planı oluşturmalarıdır. Her bireyin güçlü ve gelişime açık yönleri vardır. Önemli olan kişinin güçlü yönlerini belirlemesidir.Bu amaçla planlama ve zaman yönetimi becerisi kazandırmaya, etkin çalışma alışkanlıkları geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirmekteyiz.
Davranışsal açıdan; hedefimiz sorumluluk sahibi, problem çözme becerisine sahip, istek ve ihtiyaçlarını açık, doğru, seviyeli, olgun bireyler olarak ifade eden, seçimlerinde aktif rol alabilen gençler yetiştirmektir.
Sosyal açıdan; amacımız tüm öğrencilerin etkili iletişim becerilerini kazanmalarını ve geliştirmelerini sağlamaktır.Her yıl eğitim öğretim dönemi başında dokuzuncu sınıf ve okulumuza yeni gelen öğrencilerimizin katıldığı, öğrencilerin okulu tanımaları, birbirleriyle ve öğretmenleri ile kaynaşmaları ve okula uyumu için çeşitli aktiviteler düzenlenir. Öğrencilerin sosyal yönden kendilerini tanımalarına ve bu konuda destek olmaya önem vermekteyiz
Mesleki Rehberlik açısından; Mesleki Rehberlik; Kariyer planlaması bireyin yaşamı boyunca yer alacağı işlerle ilgili görev ve pozisyonların, hedeflerin ve geleceğin planlanmasıdır.
İlkemiz öğrencilerimizin mutlu bir profesyonel hayat planı oluşturmalarında tüm eğitim- öğrenim fırsatlarını tanımaları ve değerlendirmelerine destek olmaktır.
Yöntemimiz; Öğrenci ve velilere yönelik olarak planlanan tüm çalışmalar; bireysel ve grup çalışmaları olarak gerçekleştirilmektedir.
Bu amaçla;
Anketler, Testler ve Envanterler, Kişisel Gelişim çalışmaları, Forum, Konferans,Seminer, Fuar ve sınıf sunumları, 9 tip Mizaç Modeli, 8 Nörogelişimsel alan, Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi ve Bilişsel Davranışçı Terapi yaklaşımları kullanılmaktadır.
Mesleki Gölge
Öğrencilerimizin hedeflerindeki meslekleri kendi deneyimleriyle tanıması, mesleğin iş alanlarını öğrenmesi ve iş yaşamı hakkında fikir sahibi olması amaçlanır. Öğrenciler, eğitim/öğretim yılı boyunca belirli tarihlerde kendi belirledikleri meslekleri sahada gözlemleme imkanı bulur.
Meslek Tanıtım Günleri
Eğitim ve öğretim yılı içerisinde belirlenen tarihlerde çeşitli mesleklerden profesyoneller,akademisyenler ve mezun öğrencilerimizle bir araya gelip merak edilen meslekleri tanıma ve bu mesleklerin çalışma alanları hakkında öğrencilerimiz bilgi edinme fırsatı yakalar.
Ulusal/Uluslararası Meslek ve Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimizin düzenlenen ulusal ve uluslararası sınavlar hakkında bilgi sahibi olması, meslek ve kariyer yaşamlarında nasıl kendilerini destekleyebileceklerini öğrenmeleri amaçlanır.
CAS
Toplumsal Hizmet Projeleri kapsamında öğrencilerimizin sorumluluk alma, yardım etme ve isteyebilme, farkındalık, duyarlı olma, girişimci olma ve benzer becerilerinin gelişmesi hedeflenir. Öğrencilerimiz hedeflenen kredilerini(saatlerini) yıl içerisinde çeşitli projelerde yer alarak veya projeler oluşturarak tamamlarlar. CAS çalışmaları daha sonra öğrencilerin portfolyo dosyalarında yer alır. Bu portfolyo dosyaları öğrencilerin okul/staj programları/çeşitli projelere başvurularında onları destekler.
Öğrenci Seminerleri
Öğrencilerimizin kişisel gelişimini desteklemek ve okul-aile iş birliğini sağlamak amacıyla veli görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra onların gelişimsel, akademik, sosyal ve duygusal ihtiyaçları doğrultusunda, uzmanların davet edildiği öğrenci eğitim seminerleri düzenlenir.
Üniversite Gezileri
Yıl içinde belirlenen üniversitelere, üniversite yaşamı ve üniversitelerin koşulları/imkanları hakkında bilgi sahibi olunması amacıyla eğitim gezileri düzenlenir.
Toplumsal Hizmet Projeleri kapsamında öğrencilerimizin sorumluluk alma, yardım etme ve isteyebilme, farkındalık, duyarlı olma, girişimci olma ve benzer becerilerinin gelişmesi hedeflenir. Öğrencilerimiz hedeflenen kredilerini(saatlerini) yıl içerisinde çeşitli projelerde yer alarak veya projeler oluşturarak tamamlarlar. CAS çalışmaları daha sonra öğrencilerin portfolyo dosyalarında yer alır. Bu portfolyo dosyaları öğrencilerin okul/staj programları/çeşitli projelere başvurularında onları destekler.
Mesleki Gölge
Öğrencilerimizin hedeflerindeki meslekleri kendi deneyimleriyle tanıması, mesleğin iş alanlarını öğrenmesi ve iş yaşamı hakkında fikir sahibi olması amaçlanır. Öğrenciler, eğitim/öğretim yılı boyunca belirli tarihlerde kendi belirledikleri meslekleri sahada gözlemleme imkanı bulur.
Meslek Tanıtım Günleri
Eğitim ve öğretim yılı içerisinde belirlenen tarihlerde çeşitli mesleklerden profesyoneller,akademisyenler ve mezun öğrencilerimizle bir araya gelip merak edilen meslekleri tanıma ve bu mesleklerin çalışma alanları hakkında öğrencilerimiz bilgi edinme fırsatı yakalar.
Öğrenci Seminerleri
Öğrencilerimizin kişisel gelişimini desteklemek ve okul-aile iş birliğini sağlamak amacıyla veli görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra onların gelişimsel, akademik, sosyal ve duygusal ihtiyaçları doğrultusunda, uzmanların davet edildiği öğrenci eğitim seminerleri düzenlenir.
Alan Seçimi
10. sınıf öğrencilerimiz alan tercihlerini belirleyerek,kariyer seçimini yapmaya başlarlar.
Üniversite Gezileri
Yıl içinde belirlenen üniversitelere, üniversite yaşamı ve üniversitelerin koşulları/imkanları hakkında bilgi sahibi olunması amacıyla eğitim gezileri düzenlenir.
Üniversite Fuarı
Çok sayıda üniversitenin katılımıyla öğrenciler
Meslek Tanıtım Günleri
Eğitim ve öğretim yılı içerisinde belirlenen tarihlerde çeşitli mesleklerden profesyoneller,akademisyenler ve mezun öğrencilerimizle bir araya gelip merak edilen meslekleri tanıma ve bu mesleklerin çalışma alanları hakkında öğrencilerimiz bilgi edinme fırsatı yakalar.
Öğrenci Seminerleri
Öğrencilerimizin kişisel gelişimini desteklemek ve okul-aile iş birliğini sağlamak amacıyla veli görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra onların gelişimsel, akademik, sosyal ve duygusal ihtiyaçları doğrultusunda, uzmanların davet edildiği öğrenci eğitim seminerleri düzenlenir.
Ulusal/Uluslararası Meslek ve Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimizin düzenlenen ulusal ve uluslararası sınavlar hakkında bilgi sahibi olması, meslek ve kariyer yaşamlarında nasıl kendilerini destekleyebileceklerini öğrenmeleri amaçlanır.
Belirlenen tarihlerde 12.sınıf öğrencilerimiz tecrübelerini 11.sınıf öğrencileri ile paylaşırlar.
Öğrenci Danışmanlığı
Öğrenci, danışman öğretmeniyle akademik durumlarla baş etme becerisini geliştirmesi amacıyla eşleşir. Bu eşleşme sonucunda öğrenci sınav kaygısı, zaman yönetimi, stresli durumlarla başa edebilme konusunda bireysel olarak danışma imkanı bulur.
Üniversite Fuarı
Çok sayıda üniversitenin katılımıyla öğrenciler için Türk ve Yurt dışı üniversiteleri fuarı düzenlenir. Bu fuarda üniversiteler hem sunumlarını yapar hem de öğrencilerin sorularına cevap verir.
Meslek Tanıtım Günleri
Eğitim ve öğretim yılı içerisinde belirlenen tarihlerde çeşitli mesleklerden profesyonelle, akademisyenler ve mezun öğrencilerimizle bir araya gelip merak edilen meslekleri tanıma ve bu mesleklerin çalışma alanları hakkında öğrencilerimiz bilgi edinme fırsatı yakalar.
Öğrenci Seminerleri
Öğrencilerimizin kişisel gelişimini desteklemek ve okul-aile iş birliğini sağlamak amacıyla veli görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra onların gelişimsel, akademik, sosyal ve duygusal ihtiyaçları doğrultusunda, uzmanların davet edildiği öğrenci eğitim seminerleri düzenlenir.
Ulusal/Uluslararası Meslek ve Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimizin düzenlenen ulusal ve uluslararası sınavlar hakkında bilgi sahibi olması, meslek ve kariyer yaşamlarında nasıl kendilerini destekleyebileceklerini öğrenmeleri amaçlanır