İzmir Gelişim Koleji, öğrencilerin bireysel potansiyellerinin, mizaç yapısı temelinde hızlı, doğru ve tutarlı biçimde tespit edilmesi ve buna göre çevresel şartları düzenleyebilmesi amacıyla 9 tip Mizaç Eğitim Modeli’ni öğrencilerine uyguluyor.
Mutlu, sağlıklı, üretken, uyumlu ve topluma katma değer sağlayan bireyler yetiştirmek için öğrencilerin bireysel farklılıklarını tespit edebilen ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini ortaya çıkarabilen eğitim uygulamalarından “9 tip Mizaç temelli Eğitim” programını Prof.Dr. Ziya Selçuk ve Mizaç Derneği uzmanlarının danışmanlığında yürüten Gelişim Koleji, programın uygulanması ile ilgili eğitimcilerine ; kendilerinin ve çocuklarının mizaç özelliklerini anlayabilmeleri için velilerine seminerler gerçekleştiriyor.Bu şekilde öğrencilerin eğilimleri, çalışma biçimleri ve gelecekleri kurgulanabiliyor.
Her çocuk başarılı olabilir…
Mizaç Temelli Eğitim Yaklaşımı sayesinde, rehber öğretmenlerin her bir öğrenciyi, mizaç yapısından yola çıkarak çok kısa sürede doğru ve tutarlı biçimde tanıması, problem oluşmadan riskleri tespit edip, önlenmesini sağlaması, algı, beklenti ve motivasyonlarına göre etkili yönlendirmeler yapması mümkün oluyor. Mizaç Temelli Eğitim Yaklaşımı, öğrencilerin bireysel potansiyellerinin, mizaç yapısı temelinde hızlı, doğru ve tutarlı biçimde tespit edilmesi ve ortaya çıkabilmesi için çevresel şartların nasıl düzenlenmesi gerektiği konularında eğitimcilere ve ailelere rehberlik ediyor.
9 tip Mizaç Modeli Nasıl Uygulanıyor?
Sistemin ilk aşamasında, öğrencilerin hangi tarz mizaca sahip oldukları belirleniyor. Ardından ‘mizaç yapılarına’ uygun olarak, hangi öğrenciye nasıl bir eğitim verileceği, nasıl davranılacağı tespit edilebiliyor. Karakter ve kişiliğin çekirdeğini oluşturan mizaç yapısını temel alan sistem, insanın doğuştan gelen, şekillenen ama değişmeyen yapısal özelliklerini ifade eden huy kavramından yola çıkarak farklılıkları tespit ediyor ve bu farklılıklara uygun eğitim yaklaşımını belirlemeye olanak sağlıyor. Böylelikle her bir öğrencinin bireysel potansiyeli ortaya çıkartılıyor. Öğrencinin bu ‘Dokuz Tip Mizaç’tan hangisini taşıdığını bilen öğretmen ise öğrencisi karşısında hangi sorun için hangi yaklaşımı uygulayabileceğini biliyor. Sistem anne-baba-çocuk ilişkisi üzerine de bir yol haritası sunması ve velilerle kurulacak iletişimde hem doğru hem de faydalı bir yaklaşımın belirlenmesi açısından da önemli.
Fotoğrafların tamamına ulaşmak için lütfen TIKLAYINIZ...