Bilgi çağını yaşayan tüm dünyada, düşünen, anlayan, yorumlayan, bilgi üreten, sorun çözen ve bilimsel düşünen bireyler yetiştirmek eğitimin temel amacı olmuştur.
Bu amaçla;
DEĞİŞEN DÜNYA KOŞULLARINA UYUM SAĞLAYARAK ÖĞRENCİLERİMİZİ GELECEĞİN DÜNYASINA İYİ HAZIRLAMAMIZ GEREK…
“OKUL, GENÇ BEYİNLERE İNSANLIĞA SAYGIYI; ULUS VE ÜLKEYE SEVGİYİ; BAĞIMSIZLIK ONURUNU ÖĞRETİR.M.KEMAL ATATÜRK
GELİŞİM KOLEJİ, öğrencilerini bir yandan hızla değişen dünyada yaşamaya ve çalışmaya hazırlarken diğer yandan; Atatürk İlkeleri doğrultusunda kendi kültürünü tanıması, ülkesini sevmesi ve bundan gurur duymasını amaçlar.
BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK NOKTASI, YAPTIKLARI İŞE KENDİLERİNİ YÜREKTEN ADAMALARIDIR.
· Çağa ve getireceklerine uyumlu, yetenekli, yaratıcı, öz saygısı yüksek ve başarılı bireyler olarak yetişmelerini sağlar,
· Anaokulundan başlayarak, 12. sınıfa kadar tüm gelişim aşamalarını izleyerek üniversite hazırlık sürecini yakından takip eder,
· Akademik ve sosyal alanlarda üst düzeye taşınabilmesini amaçlar, süreç içinde sistematik olarak takip eder, rehberlik yapar,
· İlgi, yetenek ve yeterliliklerinin farkında olabilmeleri ve böylece kendilerini tanıyabilmelerini amaçlar,
· Eksik veya güçlü yönlerini keşfedip, bu yönlerini geliştirmeye yönelik seçenekleri değerlendirmelerini sağlar.
Gelişim Koleji Yüksek standartlarda bir dil eğitimini hedefler, bu doğrultuda çalışmalarını anaokulundan itibaren giderek artan bir yoğunlukta gerçekleştirir. Zorunlu 2. yabancı dilin ağırlıklı olarak uygulandığı okulumuzda, uluslar arası organizasyonlara, projelere katılım ve ev sahipliğiyle dilin etkin biçimde kullanımı amaçlanır. AB Genel Eğitim SOKRATES Programı çerçevesinde uygulanan COMENIUS 1 (Okul Ortakları) kapsamında öğrencilerimiz kendi yaşıtları ile ortak uluslar arası projeler hazırlamaktadırlar.
GELİŞİM KOLEJİ ÖĞRETMENLERİ, 1996 yılından bu yana sürekli olarak eğitim seminerleri, öğrenci merkezli öğretim yöntemleri, yaratıcılık eğitimi, soru stratejileri, ölçme değerlendirme ve kişisel gelişim programlarına katılırlar.
Bu çalışmalar, yurt içinden ve yurt dışından öğretim görevlileri ve uzman danışmanlar tarafından uygulamalı yürütülür. Okulun hedeflerini başarıyla gerçekleştiren Türk ve Yabancı uyruklu öğretmenler akademik yeterliliklerinin yanında;
· Öğrencisini öğrenen öğretmenlerdir,
· Öğrencilerini akademik ve sosyal alanlarda üst düzeye taşımak için planlanan çalışmaları hayata geçirirler,
· Değişime açık, vizyonuyla öğrencilere model olabilecek nitelikleri taşırlar,
· Eleştirel bakış açısı kazandıran iyi bir iletişimci olma özelliği gösterirler.