Çocuk oyunla gelişir, oyunla büyür, oyun çocuğun en önemli işidir. İşte bu nedenle bahçede ve sınıfta oyun programımızın en önemli parçası. Unutmamak gerekir ki okul öncesi dönemde çocuğun en ciddi uğraşı oyun, en önemli işi yine oyundur (Montaigne). Oyun çocuğun öğrenme laboratuvarıdır.
Gün içerisinde farklı türde oyun oynama fırsatları sunulmaktadır. Bu oyunlarla çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, sosyal ve dil gelişimlerine yönelik çalışmalar yer almaktadır.
Her ay değişen öğrenme köşelerinde çocuklar deneme-yanılma yoluyla farklı konularda öğrenmelerine olanak sağlamaktadır. Çocuklar bu öğrenme köşelerinde seçim yapmayı öğrendikçe ve seçimlerinin sorumluluğunu kabul ettikçe hayatları üzerindeki kontrolleri artmaktadır. Bu köşelerde çocuklar pek çok şeyi kendi kendine deneyerek öğrenmekte, kendisinde gizil güç olarak var olan yetenekleri geliştirmekte, birçok beceriyi zorlanmadan kazanmakta, dış dünyanın baskısından kurtulmaktadır. Çocuk bu köşelerde oynadığı oyunlarla insan ilişkilerini sergileyip onları yeniden yaşatır ve yaşar. Ayrıca dil gelişimine önemli katkılar sağlamaktadır.
Okulumuzda tüm etkinliklerimizde ve proje çalışmalarımızda aktif öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Akıl ve strateji oyunları
Yapılandırılmamış/Serbest oyun
Yarı yapılandırılmış oyun; öğretmen/ ya da çocuk tarafından başlatılan, çocukların aktif katılımıyla sürdürülen oyunlardır.
Yapılandırılmış oyunlar; çocukların gelişimsel ilerlemelerini desteklemek amacıyla kuralları başkası tarafından belirlenmiş oyun etkinliklerine küçük ve büyük gruplarda katılmasını kapsayan oyunlardır.
Çocuklarınöğrenmesürecine etkin katılımı,aktiföğrenmegruplarında yaşıtlarıyla etkileşimde bulunarak, zihinsel yeteneklerini kullanıp değişik öğretimsel işler üzerinde çalışarak ve öz düzenlemeler yaparak gerçekleşir.
Aktiföğrenmetemelinde sosyal etkileşim olan, çocuğun ihtiyaçlarına cevap verebilen, zihinsel yeteneklerini kullanmasını sağlayan, kendi öğrenmesi ile ilgili kararlar almasına olanak veren, işbirliği becerilerinin ön plana çıktığı, bilişsel ve duyuşsalöğrenmeürünleri üzerinde olumlu etkileri kanıtlanmış, ek zaman, ek görevli, çalışma saatlerinin değiştirilmesi gibi düzenlemeler gerektirmeyen, mevcut ortamı, materyalleri değerlendiren, erken çocukluk eğitiminde her etkinlikte uygulanabilen bir yaklaşımdır.
Erken çocukluk döneminde çocuklar etkin öğrenenlerdir. Çocukların fiziksel ve sosyal deneyimleri onların yaşadıkları dünyayı anlamalarına ve bilgiyi yapılandırmalarına yardım etmektedir. Okulumuzda içinde oyun, eğlence ve sürpriz öğelerinin olduğu çocukların merak duygusuna cevap veren, keşfederek öğrenmenin gerçekleştiği öğretimsel işlerleaktiföğrenmeyöntem ve teknikleri (Tereyağ-ekmek, yuvarlak masa, köşelenme, işbirlikli öğrenme, gez-birleş-ayrıl, öykü yolu, istasyon, vb) kullanılmaktadır.Aktiföğrenmeuygulamaları okulumuzda çocukların ilişki kurma ihtiyaçlarını birbirleriyle kurdukları sosyal etkileşim yoluyla giderereköğrenmeenerjileriniöğrenmeetkinliklerine etkin bir şekilde katmaktadır.