Çocukların işbirliği içinde çalışmalarını ve kendi bireysel sorumluluklarını ve grubun sorumluluğunu taşımak suretiyle öğrenmelerini temel alan bir yaklaşımdır.
Proje, daha fazla öğrenilmeye değer bir konunun çocuklar tarafından derinlemesine incelenmesi anlamına gelir. Bir başka deyişle çocukların ilgi ve merakları doğrultusunda belirlenen konu ışığında çocukların aktif olarak katılımları ve öğretmen rehberliğinde bir eğitim programı içerisinde gerçekleştirilen etkinlikler bütünüdür.
Projelerde çocuklar, sanat, oyun, drama, müzik, dil, matematik, kavram, bilim ve STEM etkinlikleri ile okul dışındaki yaşamlarıyla bağlantı kurarak zenginleştirir. Soru sorma ve araştırma yapmanın yanı sıra çocuklar, etkinlerinde neyi nasıl yapacaklarına kendileri karar verir; sorun çözme yeteneklerini geliştirme fırsatı bulurlar; öğrendiklerini paylaşırlar; projelerde edindikleri bilgileri kullanabilirler.
Yapılan projeler çocukları paylaşım, tartışma, önceki tecrübe ve bilgileri kullanma, yeni bilgileri kaydetme, STEM etkinlikleri yapma, taslaklar hazırlama, öyküler üretme, çizimler yapma, dramatik oyunlar oynama, , uzmanlarla görüşmeler yapma gibi birçok faaliyet içine sokar. Projeler yolu ile çocuklar ilgi alanlarını genişletme hususunda cesaretlendirilirler, belli yerlerde ve aşamalarda görev alarak sorumluluk bilinci edinirler ve ayrıntılı araştırma yapmayı öğrenirler.
Ayrıca proje yaklaşımı süresince gerçekleştirilen etkinlikler aracılığıyla, planlama yapma, grupla beraber hareket edebilme, keşfetme, fikirleri paylaşma gibi becerileri gelişmektedir. Bununla beraber bilimsel düşünme becerileri gelişmiş, araştıran ve sorgulayan günlük yaşantı içerisinde yer alan rolleri canlandıran, algı, bellek ve problem çözme becerileri gelişmiş, neden sonuç ilişkisi kurabilen bireylerin yetişmesinde son derece etkili olmaktadır. Proje boyunca kaynak arama ve kullanma yoluyla kendi kendine bilgi edinme sonucu kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanır
Proje Çalışmaları çocukların;
Bilimsel Düşünme becerilerini,
Araştırma ve gözlem yapma becerilerini,
Problem çözme becerilerini,
Sosyal becerilerini
Eleştirel düşünme becerilerini,
Soru sorma, seçme, planlama, inceleme, araştırma yapma becerilerini ve
Yaratıcılıklarını geliştirir.
Bilimsel çalışma alışkanlığını kazandırır.
Bazı konuların nedenlerini daha iyi görmelerine yardımcı olur.
Günlük yaşamda evde ve okulda edindiği bilgileri kullanmayı sağlar.
Grupla birlikte çalışmalarını ve işbirlikli öğrenme ve diğer aktif öğrenme etkinliklerine katılımını artırır.
Zihinsel gelişimin kapsamında yer alan bilgi ve becerilerin yanı sıra duygusal, ahlaki ve estetik duyguların da gelişimi destekler