Değerler eğitimi ailede başlar ve okulda devam eder. Çocukların sevgi, saygı, hoşgörü gibi soyut kavramları okul öncesinde öğrenmeleri ancak deneyimleyerek ve onlara model olan yetişkinleri gözlemleyerek gerçekleşir. Paylaşma, sorumluluk, sabır, problem çözme becerileri okul öncesinde üzerinde durduğumuz ve etkinlikler, hikaye çalışmaları, drama gibi yöntemlerle öğrencilerimizde içselleştirmeyi hedeflediğimiz temel beceriler arasındadır.
Okulöncesi bölümünde matematik etkinliklerimiz düşünceye yönelik ve içerik olmak üzere iki tür standarttan oluşmaktadır. Düşünceye yönelik standartlar, matematiksel sonuç çıkartma üzerinde yoğunlaşırken, içerik standartları matematiksel konuları kapsar.
Düşünceye yönelik standartlarda; problem çözme, iletişim, sonuç çıkartma ve bağlantılar olmak üzere dört standart vardır.
Tahmin etme, sayı, geometri ve uzaysal konular, ölçme, istatistik/olasılık ve örüntüler gibi konular ise içerik standartlarını kapsamaktadırlar.
Problem çözme, matematiğin diğer bütün alanlarını anlayabilmenin anahtarıdır. Problem çözme, keşfetme ve mantıksal düşünme yeteneklerini geliştirir. Buna ek olarak matematiksel düşünce dili kullanma ve sosyal yeteneklerin inşa edilmesine de yardımcı olmaktadır.
İletişim, çocuklarla konuşma ve onları dinleme olarak tanımlanmaktadır. Bunun anlamı kelimelerle, diyagramlarla, resimlerle, sembollerle sonuca ulaşma yollarını bulabilmektir.
Sonuç çıkartma, soruyu düşünerek, anlamlı cevabı bulabilmektir ve aynı zamanda problem çözmenin de en büyük parçasıdır.
Bağlantılar, matematiğin çocuklar tarafından daha kolay anlaşılmasını sağlar. Çünkü bağlantılar belli kuralların pek çok farklı şeye uygulandığını göstermektedir.
Örüntüler, nesnelerin tekrarı ve sonuca ulaşırken bunlar arasındaki ilişkileri birleştirebilmedir. Örüntüler, sayma ve geometrinin bir görünümüdür ve örüntüler arasındaki ilişkileri, müzikte, sanatta ve günlük rutinlerimizde bulmak mümkündür. Örüntüler ve ilişkiler, ritmleri, tekrarları, kısadan uzuna, küçükten büyüğe doğru sıraya sokmayı, sınıflama ve gruplamaları anlamaya yardımcı olur.
Sayı, düşünme yeteneklerinin gelişimini içerir ve sayılar arasındaki ilişkilerin nasıl çalıştığını öğretir.
Geometri, matematiğin, şekil, uzay, yön/konum ve hareket içeren alanlarını kapsamakta ve içinde yaşadığımız fiziksel dünyayı sınıflayabilmemize yardımcı olmaktadır.
Uzaysal kavramlar ise insanlar ve nesneler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi edinmeyi öğretir. Görsel uzamsal algı, algı sabitliği becerilerin gelişimi sağlanır.
Tahmin etme, bir nesnenin büyüklüğü, ağırlığı ve sayısal değeri ile ilgili olarak fikir yürütmedir.
İstatistik ve olasılıklar, grafikleri ve tablolar bilgiyi matematiksel olarak görmemizi sağlarken, neden sonuç ilişkisini kurulmasına yardımcı olur.
Ölçme, nesnelerin uzunluklarının, yüksekliklerinin ve ağırlıklarının farklı birimler kullanılarak değerlendirilmesi olarak tanımlanabilir.
Tüm bunları öğrencilerimizin öğrenmesi ve içselleştirmesi için farklı yöntem ve teknikler ayrıca materyaller kullanılmaktadır. Süreç içinde farklı zamanlarda yapılan değerlendirmelerle bireysel öğrenme süreçleri gözden geçirilir, ihtiyaca göre farklılaştırılmış / zenginleştirilmiş çalışmalarla desteklenir.
Öğrencilerimizin hayatı keşfederek ve deneyerek öğrenmeleri, özgüvenlerinin gelişmesi kurumumuzun ana ilkelerindendir. Ayrıca araştıran, soran, sorgulayan, bir şeyleri olduğu gibi kabul etmeyen ve sadece bakan değil baktığını görebilen bireyler olmalarını hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaştıracak farklı yöntem ve tekniklerimizle uygulanan fen doğa etkinliklerimiz programımızda yer almaktadır.
Uyguladığımız gözlem ve analizler, deneyler, fen aktivite istasyonları öğrencilerimizin çok yönlü düşünebilmelerine, problem çözme becerileri kazanmalarına, merak duygularını ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine, yaparak ve yaşayarak, tüm duyuları ile öğrenerek keşfetmelerine fırsat verir.
Kampüsümüzün çevresel koşulları bize doğayı keşfetme, araştırma, detayları fark etme kısacası doğa ile öğrenme fırsatı sunmaktadır.
Günümüzde bilgiye erişim çok kolaylaşmıştır ancak bu bilgiyi nasıl kullanacağımız, üzerine ne koyacağımız, neye dönüştüreceğimiz daha da önemli bir hale gelmiştir. Çocukların en çok zorlandıkları becerilerin başında problem çözme, sorgulama ve analiz etme becerileri gelmektedir.
Öğrencilerimize uyguladığımız çocuklarla felsefe programı; bu doğrultuda becerileri desteklemede büyük rol oynar ve öğrencilerimizin bu süreçte soru sorma – cevap verme, yaşayarak öğrenme, farklı deneyimleri keşfetme, yaşamda karşılaşılan bazı durumları kabul etme, farklı fikirlere açık olma, herkesin kendi gibi düşünemeyeceğini anlama gibi becerileri kazanmalarını desteklemektedir.
Öğrencilerimizin günlük hayattaki ihtiyaçlarının karşılanması konusundaki becerileri, kendi öz yeterlilikleri ve bağımsızlıkları konusunda önem arz etmektedir.
Günlük Yaşam Becerileri, Gelişim Kolejinde haftalık ders programının bir parçasıdır. Süreçte öğrencilerimizin günlük yaşamdaki sorunlarını desteksiz çözebilmelerini, bireysel zaman yönetimi sağlamalarını, eşyalarını özenli ve düzenli kullanmalarını, öz denetim ve öz bakım becerilerini aktif kullanmalarını, kendi ihtiyaçlarını karşılamalarını ve günlük problem çözme becerilerinin geliştirilmesini hedeflemektedir.
Okul öncesi dönemde çocuklar fen, matematik, teknoloji, mühendislik ve bilimsel kavramları kazanmaya başlar. Çocuklara bu kavramlar kazandırılırken bazı etkinliklere gereksinim duyulur. Bu kazanımları destekleyerek öğreten yaklaşım STEAM (bilim, teknoloji, mühendislik, sanat, matematik) yaklaşımıdır. Çocuklar, temel bilimlerin ortaya koyduğu bilgileri alıp sanat, teknoloji ve mühendisliği karıştırarak bazı yenilikler yapar. Böylece çocukların eleştirel düşünmelerine, planlama yapmalarına, uygulamalarını test etmelerine, sorgulama yapmalarına ve oyun odaklı öğrenmelerine fırsat verilmiş olur. Gelişim kolejinde STEAM etkinlikleri ders programının içinde aktif olarak işlenmektedir.
Aktif öğrenme yöntemleriyle hayata hazırlanan öğrencilerimize eğlenerek öğrenmeyi hissettirmemiz gerekiyor. Akıl ve zeka oyunlarını oynayarak strateji geliştirmeyi, kazanmayı- kaybetmeyi, farklı düşünmeyi deneyimlemelerine rehberlik ediyoruz.
Akıl ve zeka oyunları; öğrencilerimizin var olan yeteneklerini geliştirme, hızlı karar verme, bir sonraki adımı düşünme, planlı hareket etme ve karakter gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Oynadığımız oyunlar ile öğrencilerimizin kendine olan güveni artmakta, kendi sınırlarını tanımalarını sağlamaktadır.
Zeka oyunları dikkat ve konsantrasyon gerektirir, ezberci yaklaşım yerine araştırma becerisini ve merak duygusunu ortaya çıkarmaktadır. Sorgulamaya başlayan öğrencilerimizin, yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye yardımcı olmaktadır.
Öğrencilerimiz akıl oyunları sayesinde; bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında ilgi alanlarını, yeteneklerini ve potansiyellerini keşfetme fırsatı bulurlar. Problem durumlarda alternatif çözümler ve stratejiler geliştirmeyi öğrenirler.
Yaratıcı düşünme ve problem çözme dersimizde öğrencilerimiz takım olarak onlara tanımlanan bir görevi gerçekleştirirler ve bunu gerçekleştirirken zamanı yönetir, takımdaki kişisel görevlerini takip ederler. Bu görevlerin sonucunda bir drama, bir proje, bir çizim veya bir ürün ile sunumlarını gerçekleştirebilirler. Son aşamada öz değerlendirme yaparak takım olarak işbirliği, zaman yönetimi, görevi yerine getirme, ortak fikir paylaşımı başlıkları altında kendilerini değerlendirirler. Onlara verilen görevler bir soruna çözüm bulmalarını veya yepyeni bir fikirle gelmelerini hedefleyebilir.
Okuma yazma hazırlık çalışmalarında çocukların ilkokul süreçlerine temel oluşturacak ve onları hayata hazırlayacak çalışmalar yapılmaktadır. Bunlardan bazıları görsel algı, mekânsal düzenleme, işitsel dikkat, seçici dikkat, sürdürülebilir dikkat, hafıza, çizgi çalışmaları, sesleri hissetme çalışmalarıdır. Oluşturulan öğrenme yaşantıları, çocukların bireysel farklılıkları dikkate alınarak, kolaydan zora, basitten karmaşığa, genelden özele doğru aşamalı bir şekildedir.
Proje yaklaşımının temel amacı, öğrenme sürecini bütünsel etkinliklerle, yaparak yaşayarak öğrenme prensibiyle gerçekleştirebilmek; edinilen bilgilerin ve kazandırılan temel becerilerin içselleşmesini sağlamaktır. Projelerle öğrenciler; öğrenme sürecinde bilgi seviyesinde kalmayıp, bilgiyi derinlemesine sorgular ve öğrenmenin, analiz etme, değerlendirme ve yaratma basamaklarını gerçekleştirme fırsatı bulurlar. Projelerin uygulanmasında bütünleştirilmiş etkinlikler kullanılır ve bu etkinlikler çocukların 5 temel gelişim alanında da gelişmesine olanak tanır. Matematik, Türkçe dil etkinlikleri, sanat etkinlikleri, değerler eğitimi, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları, fen ve doğa etkinlikleri, günlük yaşam becerileri bir proje içinde bütünsel olarak ele alınabilir ve projelere yedirilerek çocukların bu kavramları somutlaştırarak, eğlenerek öğrenmesi sağlanır.
Proje yaklaşımından küçük örnekler verecek olursak; orman ve kamp projesinde çocuklar kampüsümüzde doğaya çıkar, çadır kurarlar. Bu çadırın içinde masal dinledikten ve masal analizi yaptıktan sonra doğadan topladıkları materyalleri kullanarak matematik çalışmalarını gerçekleştirirler. Matematik çalışmaları; yapraklardan örüntü, kozalaklardan sayı-nesne ilişkisi, ağaçların boylarından uzunluk kısalık kavramlarının öğrenimi, gibi birçok farklı şekilde uygulanabilir. Kendi doğa kutularını oluşturup, bitki ekim çalışmalarıyla sanat etkinliği ve fen doğa etkinliklerini birleştirebilirler.