Okulöncesi bölümünde matematik etkinliklerimiz düşünceye yönelik ve içerik olmak üzere iki tür standarttan oluşmaktadır. Düşünceye yönelik standartlar, matematiksel sonuç çıkartma üzerinde yoğunlaşırken, içerik standartları matematiksel konuları kapsar.
Düşünceye yönelik standartlarda; problem çözme, iletişim, sonuç çıkartma ve bağlantılar olmak üzere dört standart vardır.
Tahmin etme, sayı, geometri ve uzaysal konular, ölçme, istatistik/olasılık ve örüntüler gibi konular ise içerik standartlarını kapsamaktadırlar.
Problem çözme, matematiğin diğer bütün alanlarını anlayabilmenin anahtarıdır. Problem çözme, keşfetme ve mantıksal düşünme yeteneklerini geliştirir. Buna ek olarak matematiksel düşünce dili kullanma ve sosyal yeteneklerin inşa edilmesine de yardımcı olmaktadır.
İletişim, çocuklarla konuşma ve onları dinleme olarak tanımlanmaktadır. Bunun anlamı kelimelerle, diyagramlarla, resimlerle, sembollerle sonuca ulaşma yollarını bulabilmektir.
Sonuç çıkartma, soruyu düşünerek, anlamlı cevabı bulabilmektir ve aynı zamanda problem çözmenin de en büyük parçasıdır.
Bağlantılar, matematiğin çocuklar tarafından daha kolay anlaşılmasını sağlar. Çünkü bağlantılar belli kuralların pek çok farklı şeye uygulandığını göstermektedir.
Örüntüler, nesnelerin tekrarı ve sonuca ulaşırken bunlar arasındaki ilişkileri birleştirebilmedir. Örüntüler, sayma ve geometrinin bir görünümüdür ve örüntüler arasındaki ilişkileri, müzikte, sanatta ve günlük rutinlerimizde bulmak mümkündür. Örüntüler ve ilişkiler, ritmleri, tekrarları, kısadan uzuna, küçükten büyüğe doğru sıraya sokmayı, sınıflama ve gruplamaları anlamaya yardımcı olur.
Sayı, düşünme yeteneklerinin gelişimini içerir ve sayılar arasındaki ilişkilerin nasıl çalıştığını öğretir.
Geometri, matematiğin, şekil, uzay, yön/konum ve hareket içeren alanlarını kapsamakta ve içinde yaşadığımız fiziksel dünyayı sınıflayabilmemize yardımcı olmaktadır.
Uzaysal kavramlar ise insanlar ve nesneler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi edinmeyi öğretir. Görsel uzamsal algı, algı sabitliği becerilerin gelişimi sağlanır.
Tahmin etme, bir nesnenin büyüklüğü, ağırlığı ve sayısal değeri ile ilgili olarak fikir yürütmedir.
İstatistik ve olasılıklar, grafikleri ve tablolar bilgiyi matematiksel olarak görmemizi sağlarken, neden sonuç ilişkisini kurulmasına yardımcı olur.
Ölçme, nesnelerin uzunluklarının, yüksekliklerinin ve ağırlıklarının farklı birimler kullanılarak değerlendirilmesi olarak tanımlanabilir.
Tüm bunları öğrencilerimizin öğrenmesi ve içselleştirmesi için farklı yöntem ve teknikler ayrıca materyaller kullanılmaktadır. Süreç içinde farklı zamanlarda yapılan değerlendirmelerle bireysel öğrenme süreçleri gözden geçirilir, ihtiyaca göre farklılaştırılmış / zenginleştirilmiş çalışmalarla desteklenir.