Proje yaklaşımının temel amacı, öğrenme sürecini bütünsel etkinliklerle, yaparak yaşayarak öğrenme prensibiyle gerçekleştirebilmek; edinilen bilgilerin ve kazandırılan temel becerilerin içselleşmesini sağlamaktır. Projelerle öğrenciler; öğrenme sürecinde bilgi seviyesinde kalmayıp, bilgiyi derinlemesine sorgular ve öğrenmenin, analiz etme, değerlendirme ve yaratma basamaklarını gerçekleştirme fırsatı bulurlar. Projelerin uygulanmasında bütünleştirilmiş etkinlikler kullanılır ve bu etkinlikler çocukların 5 temel gelişim alanında da gelişmesine olanak tanır. Matematik, Türkçe dil etkinlikleri, sanat etkinlikleri, değerler eğitimi, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları, fen ve doğa etkinlikleri, günlük yaşam becerileri bir proje içinde bütünsel olarak ele alınabilir ve projelere yedirilerek çocukların bu kavramları somutlaştırarak, eğlenerek öğrenmesi sağlanır.
Proje yaklaşımından küçük örnekler verecek olursak; orman ve kamp projesinde çocuklar kampüsümüzde doğaya çıkar, çadır kurarlar. Bu çadırın içinde masal dinledikten ve masal analizi yaptıktan sonra doğadan topladıkları materyalleri kullanarak matematik çalışmalarını gerçekleştirirler. Matematik çalışmaları; yapraklardan örüntü, kozalaklardan sayı-nesne ilişkisi, ağaçların boylarından uzunluk kısalık kavramlarının öğrenimi, gibi birçok farklı şekilde uygulanabilir. Kendi doğa kutularını oluşturup, bitki ekim çalışmalarıyla sanat etkinliği ve fen doğa etkinliklerini birleştirebilirler.